Alla inlägg den 19 juni 2013

Av Frida - 19 juni 2013 20:15

Igår var en riktigt bra dag. Vi hade liftvärdsutbildning på wm6an och sen även lite på hummeln (tyvärr kunde vi inte köra Hummeln då vi inte har någon ström dit men jag hoppas vi får det snart). Utbildningen leddes av Grabbarna Grus Anton och Pontus. Pontus hade ju lovat mig att lära mig allt han kan, precis som han gjorde med Vargen i vintras :) Jag fick bara en repetion av allt jag redan kan, aldrig fel. Eftersom jag kunde allt redan så tog jag ett steg tillbaka och lät dem andra kliva fram istället, med andra ord jag var tyst och lät dem andra prata. Hämtade tex fler radioapparater till Anton så alla kunde få känna och trycka :P

Haha hade dock svårt för att hålla fingrarna borta från knapparna, Philip och Robin var uppe i station och smörjde liften medan Olov kolla stolarna så då stanna dem vid varje stol och bad oss där inne köra sen - Pontus och Anton då. Men eftersom jag satt precis vid knapparna ville jag trycka men höll fingrarna i styr, det är ju så kul att köra lift!! :D 

Efter genomgången där var vi ett gäng som åkte upp till Hummeln och kollade på knappar å liften, är som att köra 6an fast aningen lättare :D Nu kommer det inte vara pappas gamla lift längre, utan min! :D haha. På eftermiddagen var det informationsträff på Fjällbyn, jag och Angelica hade svårt att koncentrera oss :P Sen börja dem skicka ut papper och den inormationen som sas då missa vi helt, förutom när dem sa fika haha för vi hade fullt upp med att skicka ett papper mellan oss. Tillslut tog jag hand om frågepappret, vi fyllde i frågorna och sen var det fika. 

Sen bar det hem till familjen via Såå där jag lämna av Gabbis. Molly blev superglad när jag kom hem och ville leka så det gjorde vi. Efter en promenad med Klara och Molly så åkte jag upp till Jossan för filmmys. 2 filmer plöjde vi igenom, först en skräckis som Carro (Jossans syster) hyrt och sen en svensk film vid namn Ego. Skräckisen var rätt läskig men också rätt dålig, var lite svårt att inte rycka till så mycket som jag kanske gjort om jag inte hade haft lilleman i famnen. Han låg och sov på min mage/bröst i typ 3 timmar, hur mysigt som helst!! Vill ta hem han! En av mina favorit skådisar hade en av huvudrollerna, Chad Michael Murray :) 

Den svenska filmen var däremot välidgt bra, trots lite halvdåligt slut. Dem två senaste svenska filmerna vi sett har varit as kassa så det var skönt att den var bra. 


Idag har jag busat med Molly och Klara innan jag packa bilen för min resa tillbaka till Åre, på vägen lämnade jag Klara i grannbyn för hon skulle gå på någon bokträff. Hoppas det var kul!! Sen har jag cyklat bort till liftarna en sväng å hälsat på, var med kabinpersonalen på deras genomgång av info och sen käka jag, Kim och Philip glass i solen och bara hade det skönt. Sen drog vi hem. Lyxa till det och gjorde chilistekt kyckling med ungstekta grönsaker och jordnötsmörssås, mumma! Och nu när det är regn och rusk ute så lockar ett varmt bad ännu mer, jag bara älskar att bada badkar :D 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards