Alla inlägg den 24 april 2010

Av Frida - 24 april 2010 22:54

Denna låt är så otroligt fin, speciellt när Alexander Rybak sjunger den :) De är min absoluta favorit låt just nu.


Det går en vind över vindens ängar, Det fladdrar till i en tyllgardin

Och jag ska skriva en sommarvisa, Med sol och blomdoft i melodin

Jag ville sjunga om Katarina, Till träklangs flöjter och alcymbal

Men vindens toner blev sommarns sånger, Jag bara lyssnar i björklövssal

Det går en vind över vindens ängar, Det fladdrar till i en tyllgardin

Och jag ska skriva en sommarvisa, Med sol och blomdoft i melodin

Det går en flicka i aspelunden, Jag har ett gulnat fotografi

Med åren blev hon en dröm, en saga

En ensam vandrares sympati

Jag ville skriva en liten visa, Där ögonblick blir till evighet

Men ord blir stumma och toner döva, Och visans tanke blir hemlighet

Det går en flicka i asplunden, Jag har ett gulnat fotografi

Med åren blev hon en dröm, en saga

En ensam vandrares sympati.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards