Alla inlägg den 10 oktober 2011

Av Frida - 10 oktober 2011 21:24

Idag har jag inte gjort överdrivet mycket men imorgon och på onsdag är de dags för lite demojobb i Östersund, ska bli kul :) Imorgon ska pappa vara med mig, de ska bli kul att jobba tillsammans med han :P


Jag skulle tidigare ikväll gå ut och leta fram min motorvärmarsladd till bilen och när jag hade fixat de och var på väg in igen så ser jag en märklig liten figur en bit bort från vår tomt.

De var denna lilla sötsak jag såg. Han var på vift hemifrån, jag kallade på han och tog sen med han in i värmen. Först var han förpassad till garaget (hade jag fått välja så hade han följt med in i mitt rum på en gång :P) men jag tyckte så synd om han så han fick komma in och lägga sig i gillestugan och vara mitt sällskap en tag. Mamma, pappa och Klara skulle iväg på föräldramöte så de var bara jag och Pajas, som hunden heter, hemma. På mötet träffa pappa hundens ägare, en granne som bor lite längre bort i byn, och sa att han var hemma hos oss. Sen dök Klara upp från igenstans (hon skrämde mig när hon kom, hörde bara någon stänga dörren sen hörde jag inget mer. Inget ovanligt att folk bara öppnar dörren här och sen står i hallen och ropar -Hallå), hon ändra sig och kom hem, hon satt och umgicks med han medan jag brände en blandskiva.

Tillslut kom ena lill-husse och hämtade hem busen. De var trevligt med lite sällskap, du är välkommen tillbaka :D Väldigt väluppfostrad var han också, lyssna precis på vad jag sa.


Dags att sova godnatt :)

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards