Direktlänk till inlägg 15 juni 2013

Oj vilken dag det blev

Av Frida - 15 juni 2013 22:15

Tiden bara flyger iväg och jag hinner knappt med, känns som jag jobbar dygner runt men det är bara kul och självvalt! :D Tex så skulle jag egentligen ha bara 2 utbildningsdaar nästa vecka och vara ledig resten, sen fick jag förfrågan om att jobba på torsdagen och dagen efter fick jag även hela helgen :D Så grymt! Sen har jag även tagit en dag till längre fram, märks det att jag älskar mitt jobb?! :D hahaha


I torsdags var jag ledig i alla fall och var då i Åre med Molly för att hämta nyckeln till mitt sommarboende och medan vi vänta på att dem skulle öpnna där borta (lunchstängt) så var vi och kolla läget vid liftarna. Hon tyckte det var jättespännande å kolla på när grabbarna lyfte sten från wm6an, speciellt intressant var när liften började rulla :P Lilla tokfian. Sen i bilen på väg höll hon på att somna, lilla sötnosen. På kvällen var det skolavslutning för Klara och jag fick stå för frisyren. Det blev våfflat, uppsatt i hästsvans, rockabillylugg och en rosa ros i svansen, grymt snygg blev hon och jag blev nöjd och även hon såklart :)

Sen igår var en regning och lång dag, suck det kändes som att den aldrig skulle ta slut. Speciellt när alla andra började gå hem runt fyra och man själv skulle vara kvar till ca halv åtta. Puuh! Men dagen tog slut och vi fick komma hem vi med, resan från berg slapp bli kall som vi trodde. Vi båda fick tränga in oss i bilen hos Mats, värme!! 

Idag har jag och Kim suttit uppe på berg och roat varandra hela dagen, en dag som inte på långa vägar var lika lång som igår. Skönt!! Jag fick köra företagsbilen både upp och ner, hade nervös innan. Speciellt vid en sväng där det är en tvärt och brant men det gick grymt bra, jag är grym! Efter det hängde jag med Pontus och Olov ett tag, behövde ha middagstips vilket Olov hjälpte mig med. Han kom med grymma tips, jag vet vem jag ska fråga nästa gång jag behöver tips :) Jag blandade lite av det han sa men tog verkligen till mig tipsen, så idag blev det biffar (första gången jag gjorde egna) med pommes. Åh vad gott, glömde dock en ingrediens men får ta det nästa gång. Köpte ju med mig hem i alla fall :P

Efter att ha hängtpå 6an och hjälpt Pontus att langa grejer och skrattat åt han och Olovs tokerier så var det dags att bege sig till Ica och sen hem och mitt hem är numera på Torpet och oj vad jag trivs bra här! Första natten, hmm inte så mycket sömn men nu andra natten blir nog bättre :) 

Oj jisses vad livet är härligt!! <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 28 maj 2015 14:19

Sist jag skrev så skulle jag till Ortopeden med min hand, helt sjukt att det redan gått 8 månader sen jag skada den och än är den inte helt bra tyvärr men förhoppningsvis så blir den helt återställd en vacker dag :) Var så nervös där jag satt i väntu...

Av Frida - 5 maj 2015 19:49

Då var vintersäsongen över för denna gång, känns både srogligt och skönt på samma gång. Vintern har ju gått galet fort, är det såhär det ska vara att säsongerna bara går fortare och fortare ju fler man gjort?   Jag har njutit till tusen av den si...

Av Frida - 17 april 2015 20:15

Det har hänt en hel del sen jag var inne och skrev sist, men nu tänkte jag passa på att skriva medan orken är så pass hög. Gick och vart sjuk igår, fick plötslig huvudvärk och yrsel så det sluta med att dem fick plocka ner mig med skoter :( Sen fick ...

Av Frida - 12 mars 2015 17:23

Våren verkar vara tidig i år med plusgrader och regn, hur ska det gå med vår snö i backarna?! Hoppas hoppas det håller säsongen ut, man börjar ju bli lite smått nervös. Det ska ju ändå hålla i 7 veckor till :PMen än så länge är snön bra i backarna oc...

Av Frida - 2 mars 2015 09:30

Nu är jag tillbaka för att göra en liten uppdatering. Den senaste tiden har jag känt att jag inte riktigt hunnit med allt jag vill göra men nu äntligen börjar jag komma ikapp vardagen vilket känns väldigt skönt! Januari avsluta jag med att hänga med ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards