Alla inlägg den 9 mars 2013

Av Frida - 9 mars 2013 22:15

Vill börja med att beklaga sorgen för mannen i 30-års åldern som igår omkom i lavinen :( Vill härmed uppmana alla att ta Lavinriskskalan på allvar och verkligen vara försiktiga där ute, efter detta kaosväder så är det väldigt lätt för laviner trots att det bara är en 2:a på skalan men den gäller i pister och säkrade områden. Lavinen som gick igår var på Västskutan och där är terrängen inte säkrad eftersom det ligger utanför skidområdet och man tar sig inte dit med lift. So be carefull, please!

Nu över till dagen som har varit helt amazing, det har varit lite folk och massa sol! Dagen börja kanske inte på bästa sätt min komradio ville inte riktigt vara med så jag skicka iväg den på service, istället kom Anders med en Pistörradio!! Så idag har jag fått vara 314, det liva upp min dag lite extra haha det ända som saknades var en skoter och blågula-kläder. Kände mig lite speciell. Bengt kom med en nygammal radio till mig ett tag innan jag sluta men efter att jag bett på mina bara knän så fick jag behålla den till dagens slut :D Lyklig tjej!!
Sen rulla allt på, jag byggde en soffa i en snödriva och satt där och njöt så nu har jag nog några fler fräknar :D Det blev riktigt varmt och skönt, jag hade det bäst! Sen har Douglas och hans pappa kommit tillbaka, så underbart kul att träffa dem igen. Sen har jag haft sällskap av en pratflad liten tjej, vi lärde känna varandra igår.

Sen innan det var dags att dra hem så hade jag och Anders utvecklingssamtal. I slutet undra han om jag tyckte dem varit jobbig mot mig när dem tjatat att jag ska vila, först svara jag nej sen ändra jag svaret till ja för det har dem. Ett jävla tjat på alla hela tiden men jag vet att dem bara vill mig väl och att jag ska bli frisk igen så jag är tacksam. Borde ju lyssnat mer på dem så hade detta kanske gått över fortare :P Alla har varit så underbar, min säsongsfamilj!! Pappa Magnus, Pappa- Anders och storerbror Jon :D Ni är fantastiska!

Sen hängde jag en sväng i Järven med pistmaskinsföraren Peter, Ingis och Olle. Fantastiskt kul och nu ikväll har jag roat mig med att kolla på Mello. Första 12:an gick till Sean Banan så fantastiskt kul :D

Godnatt!!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards