Alla inlägg den 3 december 2009

Av Frida - 3 december 2009 17:42

Radionörden (som jag blev kallad igår av Christian, du som är Radionörd sa han till mig haha) klev upp tidigare och starta igång tre radiosändningar samtidigt för att köra dom mellan 7-8 för att stöjda kampanjen Rädda Radion!! En väldigt viktig kampanj!! Gör vi inte nått så är risken väldigt stor att den kommersiella radion försvinner (alltså reklamradio stationerna tex. Rix fm, Lugna favoriter, Bandit, OneFM mfl.) Sen vart ja så himla trött så jag gick och la mig igen en 40min när jag var klar med allt, innan de var dags att gå till skolan. Idag hade jag sällskap av min lilla Sarah, hon är en tokig men underbar person. Hon och rätt många till kommer alltid ha en plats i mitt hjärta :) NI är underbara!! Skolan har varit mycket kul vi fick en läxa att lyssna/titta på nyheter igår som vi imorse gick igenom och på eftermiddagen så skulle vi skriva telegram, kul. Vi fick lära oss de i Bollnäs men den journalistläraren var så dålig så jag lärde mig aldrig hur man skulle tänka och göra direkt. Men nu föll de på plats jag vet precis hur man ska göra och tänka men sen om de blir bra är en annan sak. Vi arbetade i grupper och jag tog på mig att skriva två stycken, Nöje och Lokalt. Behövde endast skriva om dom en gång och nöjestelegrammet behövde jag ändra ytterst lite på, den andra slängde jag om texten en del :P men är fruktansvärt nöjd och tyckte de var otroligt kul att göra. Och Pia är en fantastisk lärare, älskar henne :) Sen var jag kvar på skolan ett tag sen hade jag sällskap hem med Sara L och Therese. Och de var så härligt imorse när Anna dyker upp i skolan och säger att hon tyckte att jag gjort ett bra inlägg i forumet på webbmedian, Julia höll väl också med. De så fruktansvärt skönt så ni kan inte ana de, mådde verkligen piss över de igår (själva kursen asså) men nu känns de bättre och Sarah ska hjälpa mig med de imorgon. Är glad att jag har vänner som ställer upp och bryr sig om en :) Älskar er!!


Ikväll blir de en tidig kväll är så fruktansvärt trött :P men ska plugga lite innan dess, ska läsa igenom telegramnyheterna vi gjort för de är jag som ska läsa in dom imorgon de ska bli ruskigt kul. De var ett tag sen, gjorde de när jag praktisera på OneFM :P Ja ja nu har jag inget mer att skriva, nu ska jag försöka få tag i Christian så jag får rösta på världens bästa topplista nämligen Rix top 6 :)


Puss och kram

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8
9
10
11
12 13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards