Alla inlägg den 22 december 2009

Av Frida - 22 december 2009 13:04

Nu har jag varit hemma sen i lördags så jävla skönt men också väldigt kallt :P haha men de gör inte så mycket klär man på sig ordentligt så de är lugnt.


Resan hem var hemsk i alla fall den från Båstad till Göteborg C, kom till station alldeles för tidigt trodde att de skulle ta längre tid att gå med alla väskor än vad de gjorde. När jag suttit där ett tag så dök Jonas upp, även han skulle åka hem, vi satt och snacka en stund innan hans tåg kom. Jag fortsatte vänta som dök en kille som heter Robert upp och vi hälsa på varann och så, sen gick han in efter en stund kom han ut och sa att de nog var bäst att jag kom in och satte mig då tåget var försenat med 20min. Suck jag gick in och satte mig och var väldigt stressad och nervös över att missa tåget från Gbg. Men de löste sig sen. Tåget som skulle gått en timme innan mitt alltså 14.37 kom inte förns 16.02 de var smockat och mitt kom tillslut 16.22 men vi kom inte iväg förrän 16.30 Usch usch som tur var så hade jag sällskap av Robert på tåget nästan hela vägen han skulle till Kungsbacka. Mycket trevligt och vi hade väldigt kul :) -Ursäkta personalen?? hahahaha.

De var skönt när kom fra, då mötte mormor upp mig och vi gick och fika. Jag var trött som attan, stressad och less. När vi hade fikat så hjälpte hon mig på med grejerna på tåget. Även detta tåg blev sent för att vi var tvungna att vänta in passagerare från ett annat tåg som var sent. Vi var 25 min sen från Gbg och när jag kom fram på morgonen var jag 20 min. Men de var sjukt skönt att få komma hem.


Sen jag har kommit hem har jag bland annat hunnit med detta:

Söndags: Hela familjen var i stan och jag köpte julklappar så nu är de ordnat :) Sen på kvällen firade vi min födelsedag med tårta och presenter :) Mums mums.

Måndags: Jag fixa praktikplats :) Jippi!!! och så har jag och Klara packat in julklappar. Jag ringde självklart och röstade på Rix top. Vi syskon klädde granen, jag mamma och pappa var och handla och sen har jag hämtat Klara på skolan :)

Idag: Först så var de dags för Klaras skolavslutning. Hon sjöng i helklass och Tänd ett ljus med två kompisar till henne. Jätte fint var de men när bla. 8:orna sjöng då ville man helst slänga något hårt i huvet på dom, de lät väldigt illa. Sen har jag och mamma fikat, sen fick jag äntligen köra bil igen :D Lycka!! Körde väldigt lång bit faktiskt, den nya bilen är undrbar att köra :) Lättkörd. Vi fick även ge Stekkes bil starthjälp :P haha och nu sitter jag och väntar på att syrran och mamma ska komma hem så vi kan fika nått. Jag är otroligt hungrig.

Kram och hej vi hörs snart igen

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8
9
10
11
12 13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards