Alla inlägg den 16 mars 2012

Av Frida - 16 mars 2012 19:48

Idag har de först blåst grymt mycket (minst har de nog blåst hos mig som alltid :P) och sen har de snöat en stund men övergick ganska snabbt till regn trots detta väder har jag spenderar i stort sett hela dagen utomhus. Satt inne en stund på förmiddagen och under lunchen men annars tyckte jag att de var skönare att vara ute :D Skönt! 


Min lift hade inte stannat på hela dagen förrän lunchavlösaren Johan kom (den stannar alltid när han är hos mig) och därefter tog den 3 till små tupplurar :P Vet inte vad de är med Johan men tror han får sluta komma till mig haha. 
Sen har min kramis-kompis varit förbi och sen innan stängning så skojade jag med praktikanten Jonathan och lunchavlösaren David, jag gjorde allt för att dem inte skulle komma upp i liften men dem tog sig fram till påstiget ändå med mig bak skidorna (ställde mig bak på Jonathans skidor och ville följa med upp men de fick jag inte :P). Hade superkul. Och senare kom Magnus (pistören) förbi för att hämta en man hos mig som hade pajat sin ena binning på skidan och när dem sen skulle åka så var dem 3 på skotern eftersom Filip (liftbiträde) också var med och då slänger Magnus upp fötterna på framdelen av skotern och sjunger ju mer vi är tillsammans och drar iväg. Jag skratta så jag höll på att trilla ihop de såg så jäkla kul ut. Sen kom Robin (pistör) och Elvira (liftbiträde) å hämtade mig och i Vargenbacken slänger Robin upp händerna i luften och ropar -No hands! haha tokskalle, jag och Elvira bara skratta åt hans vågade trick :P Vilka underbara kollegor jag har!!


En till grej som fick mig att vika mig av skratt idag var när vi fick en telefonkedja om att Vargen stod pga elfel så ringde David (vi ringer i en speciell ordning till varandra för att alla ska få den, jag skickar till Björnen (där David luncha vid denna tid) och Björnen skickar vidare till Vargen men han skulle skickat vidare den till Järven direkt eftersom Vargen stod och då får vi hoppa över den och så handla de ju om Vargen hehe) till Tommy i Vargen och sa - Din lift är trasig. -Jaså de säger du, svara Tommy. Fy farao de var så kul så de är inte sant. 


Love my job!!


Vanten som var på vift :D

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards