Alla inlägg den 27 oktober 2012

Av Frida - 27 oktober 2012 11:35

Igår hade jag en riktigt deppdag, inte så konstigt när det är skitväder och man sitter ensam. Kände inte alls för att göra något men bestämde ändå att jag trots allt skulle trotsa det dåliga vädret och bege mig ner till stan för att möta upp kollegorna och gå till Olavs puben där vi skulle ha Lønningspils. 
Eftersom jag inte var helt hundra på vart det låg, vad jag räknat ut utifrån en karta jag kollade på så låg de ungefär där jag hade tänkt mig, så mötte jag upp Marita och Hilde vid Mc Donalds (ett ställe jag är hundra på att jag hittar till :P). Lyxade till det och tog bussen ner faktiskt :P 
På väg till Puben så visa dem och berätta vart olika ställen låg. Väl framme slog vi oss ner och invänta dem andra, det var en lång väntan iofs så kom en kille från Nid 5 (en av avdelningarna på fabriken) ett tag efter oss. Det var vi 4 jättelänge innan det tillslut kom 2 till från Nid 5. Vi hade supertrevligt och kul. Kände mig verkligen hemma tillsammans med dem. 

Det dök upp några från Marispan och några andra framåt elva men dem gick ganska snart igen :p Vi var i alla fall sex tappra själar som umgicks. Det var en mycket trevlig kväll, hade väldigt roligt och det var en väldigt mysig pub vi var på. Det var även ett liveband där denna kväll, ett countryband vid namn Nashville. Dem var faktiskt rätt bra, gillar ju inte country så mycket men igår var jag mottaglig för denna typ av musik. Men musiken som spelades innan bandet blrja lira och i pausen var mycket bättre, mycket Elvis, annan gammal musik och väldigt väldigt mycket Michael Jackson. Tror nästan dem hade ett MJ-tema, vi hörde säkert mer än hälften av alla hans låtar då även Jackson5 låtar. Hehe

Sen strax innan tolv begav jag mig hem, då var jag så trött. Tog mig en promenad hem vilket var skönt, det var vindstilla och skönt. Det höll i sig tills jag kom innanför dörren typ, blåst något hemskt inatt. 

 

Idag tar jag det bara lugnt, får se om det blir en promenad till shoppingcentrumet Sirkus sen (är på jakt efter en bok på norska) eller om det händer något annat kul.


Haha kom och tänka på i torsdags när jag  gick hem så hade jag hela fickorna fulla med Smørbukk, Nidars godaste godis i alla kategorier. Passade på att ta med mig några när jag ändå var nere på Nid 9 och jobbade, vet ju inte hur länge jag blir kvar och jag älskar verkligen dem så man får ju passa :P Märkte sen när jag tömde jobbfickorna att det blev lite fler än jag hade trott, men mmmmmmm så goda!! 

Ha en bra helg allesammans! 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards