Alla inlägg den 31 oktober 2012

Av Frida - 31 oktober 2012 19:15

Idag har det varit en bra dag på många sätt, har fått packa 65grams gris med sjokolade (choklad) vilket jag inte gjort sen jag börja (inte som varit färsk, har packat lite någon timme två dagar för inte allt för länge sen när vi hade brist på annat att göra). Det resultera i glada minnen, minns en dag så väl när jag och Geir stod och packa och snacka hehe vi hade kunnat stå där hela dagen så trevligt hade vi :P Sen har jag och Geir skojat och busat så trots att maskinerna har krånglat så har det varit en mycket bra dag :) Gillar att packa sjokoladegris :D


Idag fick jag mitt brev från Chefen, där det står att min sista dag är på fredag nästa vecka. Jobbar kort vecka då så det blir på torsdag, fattar det inte riktigt än men jag kommer väl inse det sen när jag kommer hem :P Han fråga även om jag kommer tillbaka nästa år och då svara jag självklart och det tyckte han var bra för han ville ha tillbaka mig :) Det känns otroligt bra och positivt :D

Har inte den minsta hemlängtan, jag har inte varit i Sverige på typ 6 veckor om man inte räknar med då jag och Geir åkte till Storlien och shoppa. Tyckte det var lite jobbigt i början att jag inte kunde ringa hem till familjen men man vänjer sig, har ju kontakt med dem lite då och då via msn och facebook :D 


Sen tog jag och Geir oss hemåt skrattande och stojande, vi gissar alltid om det ska bli grönt eller rött lys (ljus) vid vakta (vakten) och igår fick vi båda rött. Sa till han att han skulle gå först för jag ville inte ha rött, garva så när han fick rött och sen fick jag det själv också :P Så typiskt haha. Och idag var det frågan vem av oss som skulle få rött, Victoria kom före mig och hon fick rött och även jag (det var bara för att det var den vakten som nästan alltid ger mig rött :P) och Geir klarade sig hehe. Men något som inte klarat sig idag var mina byxor (mina röd/svart rutiga jeans som är så tuffa), jag stod ute och väntade på Geir innan vi skulle gå hem så böjde jag mig ner för jag skulle se om det gick att göra en snöboll (vilket det inte gjorde) och då sprack mina byxor så det blev en stor reva. Gaaaaaaah, undra om det går att laga på något vis? Mamma? ;) På tal om byxor, jag har lite otur när det gäller byxor och stearinljus och gärna en kombo. I fredags på Löningspilsen så stod det ljus på borden och vid dem två borden vi satt (två små fyrkantiga bord som inte var så stabila) vid så stod det ett rangligt ljus och jag och Hilde prata om att de kommer välta och mycket riktigt så gjorde det de. Marita råkade vippa till bordet och ljuset välte mot mig och Hilde, det slockna inte men det kom massa stearin på bordet och en del på oss främst mig. Vad är det med ljus och mig? Har ett par rosa byxor hemma som det kommit röd stearin på och första gången jag såg Rocket boysen på Å-krogen då välte någon ut stearin över mig. Gaaaaaah. Ibland har jag sån otur. Men jag har tur som har bra vänner :D Haha på tal om vänner, igår av en slump så upptäckte jag att en av Rocket Overdrives låtar på senaste skivan är en cover på Septembers låt Can't get over. Har känt igen den men trott att jag bara hört den live förut att det var därför hehe men det var en cover :P 


Nu blir det snart lite kvällsmacka innan det är dags för Berg flyttar in :D 

 

 

Vi blev bjudna på Halloween-godis uppe i Kantina idag, alla fick vi fylla en liten burk med lite godteri (var lite blandat). Snällt och gott! :D 
Glad Halloween :D 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards