Alla inlägg den 1 november 2012

Av Frida - 1 november 2012 19:33

Idag har det varit en mycket mycket lång dag, är glad att jag inte ensam var utlånad till Conbar hade Victoria med mig :D Vi har haft det väldigt roligt emellanåt och väldigt väldigt tråkigt, ett tag höll vi på att somna för det hände absolut ingenting och sen var det något krångel med maskinen. Tillslut insåg vi att det blir inte roligare än vad man gör det till så vi såg till så att vi hade saker att göra. Vi satt vid mitten på maskinen och skulle plocka bort kanter och fula delar så att bara dem fina bitarna skulle få bli New Energy :D Det är ett ruksigt tråkigt jobb, plocka och kasta i stora kartonger. Kan en 2åring göra. Man sitter på varsin sida och har varsin jumbokartong, sen står det en längre bort på ena sidan där det kommer ut vrak från maskinen. Dem är kartongerna var våra måltavlor, istället för att bara kasta i våra egna så började vi kasta i varandras och sen försökte vi oss även på den längre bort. Det gick inte så bra kan jag säga, Victoria träffa nog någon gång men sen hade hon ju den på sin sida haha när jag skulle kasta dit bort så råka jag träffa blåsslangen som hänger ner från taket. Gud vad vi skratta :P

Sen skulle kartongen på Victorias sida bytas ut så Maria (en annan kollega från Marsipan som också var utlånad) ställde en annan kartong bakom och där stod den ett tag innan hon bytte, haha jag börja då kasta i den istället. Var väldigt bra på att sikta fast att det var en bit :P Detta lekande gjorde vår dag, det flög New Energy omkring oss och dem flesta landa i någon av kartongerna men en del hamna utanför så vi fick plocka från golvet med. Byggde även ett torn av småbitarna som skulle slängas som sen fastna i metallskivan jag byggt den på, så jag fick slita loss den. Bra och stabilt bygge med andra ord haha :) Vi är glada att det blir vaskning (tvättning/städning) imorgon istället för Conbar :D 

Det var skönt när vi äntligen fick gå hem och även denna dag hade jag trevligt sällskap hem, hade även det imorse i stort sett hela vägen. Hade inte kommit så långt när G kom ikapp mig, har ju blivit plusgrader ute så det var superhalt imorse :P Men det var trevligt med sällskap. Promenaderna hem efter jobbet är det bästa på hela dagen :D 


Imorgon är det äntligen fredag och det tänkte jag fira med att dricka min Julbrus som jag köpte idag, måste ju smaka ju! Tänkte fira med smørbukk också för jag var på Nidars fabriksutsalg men dem hade inga där. Katastrof och på vanliga affären tänker jag då inte köpa, sjukt dyrt!! Så sno med mig några från fabriken istället :P

Kram och godnatt :D 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards