Alla inlägg den 5 november 2012

Av Frida - 5 november 2012 10:21

Något jag har lärt mig här i Norge är att vissa ord som betyder en sak på svenska har en helt annat betydelse på norska tex. Snor som på norska betyder snöre och Rolig som inte betyder något roligt på norska utan det betyder att det är lungt och stilla. Inte kontsigt att man ibland här i världen kan missförstå varandra när samma ord kan betyda massa olika saker på olika språk. Så se upp med vad ni säger så det inte blir något onödigt missförstånd ;)


Ja då går vi in på sista veckan då, känns otroligt jobbigt men jag ska njuta till tusen av varje sekund. Vi börjar ju med påsksäsongen idag så det ska bli kul. Har länge hoppats på att få smaka påskgodiset och nu får jag det yeay!! Hoppas få stå på avtak på linja, åtminstone en dag denna vecka :)


P.S Hoppas du får komma hem från sjukan idag!! Älskar och saknar dig!!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards