Alla inlägg den 12 november 2012

Av Frida - 12 november 2012 17:10

Sista dagen på jobbet var rolig, det blev 5pk då med. Det gick bra och vi fick hjälp av en svensk kille från Formula då vi helt plötsligt blev en man kort. Det märktes att han inte hängt så mycket med norskar för han förstod inte så mycket så Lise sa att han skulle fråga mig om det var något han undra över och det gjorde han. Det var kul att få vara tolk och kul att få jobba med en svensk, någon som fattar precis vart enda ord man säger :P hehe. 
Eftersom det var sista dagen så kom chefen och sa hej då och tackade för tiden på Nidar och så fick jag en lapp som visa att jag fått en gåva (som vi skulle visa i vakta för vi får ju inte ta ut godis från fabriken) en stor kartong full med sjokolade grisar. Haha hade inte räknat med dem i min redan stora packning :P Men det gick, jag fick med mig allt hem :) 
Sen när dagen var slut så var det dags att säga hej då till alla, svårast var att säga till mina underbara vänner Hanne, Marita och Hilde. Saknar er så sjukt mycket, är tomt utan er!


Fredagen började med att packa, städa och diska och sen kom Geir och hämtade mig och så åkte vi en sväng till Storlien för att han skulle köpa snus haha och jag köpte choklad. Åker till Sverige för att köpa choklad, ja jag vet jag är inte riktigt som jag ska :P Sen åkte vi och hämta mina saker i mitt rum, dags för utflytt, och det var tur att jag hade en stor stark karl som kunde hjälpa mig att bära mina tunga saker. 


Sen blev det mys hela helgen, vi började med att äta på Burger King ååååååååååååh vad gott det var!! Tv-mys med god mat och snacks, träning av skratt musklerna och så har jag förälskat mig i Putte (hans undulat) och han i mig. Vi lekte och så kom han även och satte sig på mitt finger en sväng, han valde mig framför Geir. Lycklig jag blev :D Sen  använde han mitt finger som mellanlandning mellan taket på buren och ingången hehe. 
På söndagen blev jag körd till tågstationen (vilket jag är sjukt tacksam över, annars hade jag inte tagit mig dit) och sen började jag min jobbiga resa hem. Känns nu som att jag är tusen mil ifrån er! :(  Älskar er! <3


Jag hade i alla fall en helt fantastisk sista helg i underbara Trondheim. Tack för det och det dröjer inte länge innan jag kommer på besök igen :) 


Idag har jag varit på Arbetsförmedlingen, vilet gick snabbt och lätt nu behöver inte jag besöka dem mer förrän till våren kanske :P Sen har jag hämtat ut en paket jag längtat efter :) Och imorgon bär det nog av till världens bästa Jossan!! :D 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards