Alla inlägg den 6 oktober 2009

Av Frida - 6 oktober 2009 13:48

Ja i söndags så åkte jag tillbaka till Båstad, men innan jag åkte så hann jag med att tömma kamerorna på bilder :) äta en underbar middag och packa. Sen kvart över två så körde jag och pappa in till stan (jag bakom ratten :P vem annars) sen fick jag sitta på stationen och vänta ganska länge innan tåget kom :( suck. De var segt som attan att åka, jag skulle byta tåg i sthlm å jag kunde inte somna förns ungefär en halvtimme innan jag skulle gå av. Sjukt jobbigt så jag satt på centralen och var sjukt trött. Men på tåget därifrån till Lund fick jag sova en del i alla fall, vilket var skönt. Sen tåget till Båstad från Lund blev de också någa minuters sova. Så jag sov max fyra timmar denna natt. Gissa om jag var trött på igår.

När jag klev av tåget så stack jag hem, käka frukost och sen var de dags att ha föreläsning. Var trött å hade hosta men jag klara mig igenom förmiddagen i alla fall, sen på eftermiddagen skulle min grupp och grupp 2 fortsätta med föreläsningen men jag pallade inte att vara kvar pga av sömnbrist och hosta å halsont (hostans fel). Så jag handla lite och sen begav jag mig hem. När jag kom hem träffa jag grabbarna jag bor med, dom har inte varit hemma på fem verkor, ska bli skönt med lite sällskap. Fast igår var jag inte så mycket för sällskap, jag fixa nått att äta sen var de bara att gå och lägga sig.. Somna ganska fort och sov länge, vakna lite emellanåt men somna snabbt igen. Sen var jag vaken mellan 18 och 21.30 sen har jag sovit som en stock typ hela natten. Vaknat nån gång inatt.


Och idag har jag varit ledig, väldigt skönt hade ändå inte orkat gå till skolan med min hosta. Den är hemsk, jävlar vad ont i halsen de gör. Usch usch. Nu ska jag plugga lite inför proven, de ska nog gå bra de mesta kan jag ju redan.


Hej svejs

Av Frida - 6 oktober 2009 10:27

Då hade äntligen dagen som jag längtat så efter kommit :) Dags att se/träffa The Women för jag vet inte vilken gång i ordningen. :P Men de är alltid lika kul i alla fall och dom blir ta mig fan bättre å bättre var gång jag ser dom. Under dagen så fixade jag så att kamrorna var laddade och korten var tömda för mitt på dagen fick jag ett samtal från pappa, han ville också hänga med :) Jag har även hunnit med å fika och äta middag också fast att de tog en jädrans tid att lägga in alla bilder på datorn :( Efter middagen gjorde jag mig iordning och mamma fick hjälpa mig att fluffa till håret för jag lyckades inte så bra med de :P Men de gjorde hon och de blev jätte snyggt. Sen var jag redo att åka men hade mycket tid på mig :P Hehe De var jag som skulle köra och eftersom de var ganska dåligt väder ute så bestämde vi att vi skulle åka en aning tidigare, men de var ändå lång tid kvar att vänta :P Sen vid sju var de äntligen dags att dra :D De regna en del ute då, så de var bara att ta paraplyt och springa till bilen :P Sen ju närmre Åre vi kom ju mer likna regnet snö istället. Usch säger jag bara! Vi kom fram ganska tidigt och de visade sig sen att de skulle bli en ganska lång väntan, vilket var jobbigt för jag kunde inte stå still. Inte ens i två sekunder, jag stod och snurra runt och stod å trampa på stället. Hehehe inte alltid så lätt att stå still :P Medans vi vänta så prata vi med en gammal idrottslärare till mig som numera jobbar på Holiday, vilket var jätte kul. Sen stod vi och prata med vakten ett bra tag också, han var mycket trevlig. Glenn hette han, jag lekte också dörrvakt dom stunder han inte stod där men tyvärr kunde jag inte neka nån att komma in eller ut :P Glenn var inne i "festlokalen" en stund och jag tänkte neka han att komma ut men då dök en annan vakt upp så jag fick så lov att flytta på mig lite :P Hihi Tillslut kom tre av pojkarna mot oss :P (TVå av dom hade redan smitit ut och jag hann se dom försent, fick veta sen att Jerry skulle klippa Johans hår. De blev jätte fint.) Vi snacka lite med dom eller de var mest far som snacka och jag kunde fortfarande inte stå still. Sen gick dom och en stund senare kom Johan in (utifrån) och fick syn på mig så jag fick en kram och han frågade mig om jag mådde bra och de gjorde jag. Sen skulle han rusa och sa vi hörs sen, ja svara jag men de blev inget sen för efter giget så drog vi oss ganska fort hem eftersom pappa skulle jobba tidigt. De var synd men jag överlever :) De var en blöt kram jag fick av Johan, de regna ute. Han fråga om jag var här med farsgubben, då blev svaret ja. Vet inte varför han fråga de, kanske såg han pappa eller så var de nått annat. Annars brukar jag gå själv på deras spelningar. Sen gick jag och pappa in i lokalen, de var grymt varmt där inne.. Tillslut dök grabbarna äntligen upp på scen till min stora glädje :D Jag stod först vid sidan av dansgolvet och digga, sjöng med å fotade. Men efter en stund så flytta dom bak borden som stod på dansgolvet och de innebar att jag fick flytta fram mig och ställa mig en bit in på dansgolvet istället, de gjorde ingenting. Ju närmre desto bättre :) Sen under pausen så stod pappa och prata med en som heter Micke som han träffa på Motokultur grejset vi var på, sen gick vi ut och hämtade lite luft och satte och å vila lite, hade ont i knäna. Under pausen så var de även folk som strödde ut kaffe pulver på golvet :P Förstod sen när de var dags igen varför dom gjort de, de blev halt hehe så jag gled runt på dansgolvet medans jag fota och folk dansa in i mig. Jerry hade inte träffat på mig innan giget men under andra settet så fick han syn på mig från sin plats på scen och jag fick ett stort leende och jag sken tillbaka, just då dansa jag en hel del sen log han åt mig en gång till då jag sjöng med i en låt för full hals trots min hosta men fan vad kul jag hade. Denna kväll/natt har varit helt underbar de var så in i helvete värt att åka från Båstad och upp för att se dom!! Och pappa kul att du ville hänga med :) hoppas du hade en trevlig kväll. När vi åkte hem så snöa de, de gick inte fort hem asså. Körde max 80, men höll mig runt 70 typ hela vägen :P "Bättre att de tar tid att komma hem, än att inte komma hem alls" var mitt tänk. Vi kom hem tillslut.


Tack grabbar för denna underbara kväll :D

Av Frida - 6 oktober 2009 10:21

Idag har jag varit hemma med mamma och pappa, mysigt :) Jag och mamma gick en sväng till Ica innan vi skulle hämta Klara på skolan sen gick vi hem och åt fruktsallad och sen lite morotskaka, mumma. Sen gjorde vi inte så mycket mer, vi har tagit de ganska lugnt idag. Jag har suttit lite vid datorn, på kvällen hade jag och Klara myspys. Vi kolla på film, Katten Gustaf, och käkade chips. :)  

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards