Alla inlägg den 11 mars 2011

Av Frida - 11 mars 2011 20:48

I onsdags kväll åkte jag ner till Stockholm för en utbildning inför jobbet jag ska utföra i april, kände mig inte pepp alls när jag åkte. Är så less på att åka tåg nu, de känns som att jag inte gör annat! Just nu vill jag bara landa någonstans! 

Men när jag väl kom fram till Stockholm och träffa dem andra tjejerna och min arbetsgivare så var allt de negativa som bortblåst och jag hade en fantastiskt dag med trevligt folk och mycket skratt :) Jag träffa några jag helt klart vill träffa igen :) Efter frukost, genomgång, klädprovning, genomgång 2 och lunch så var dagen slut och jag och en tjej som hette Malin hade sällskap in till centralen. Skrattandes och pratandes gick vi genom centralen med våra tunga väskor som vi fick, puuh! När vi låst in hennes väska var de dags att bege sig till Arlanda Express och Malin agerade bär hjälp :) TACK! 

Kom ut till Arlanda några timmar innan avfärd, kände mig lite förvirrad då jag aldrig flugit förut och skulle fösöka checka in både mig och bagaget men som tur var så fick jag god hjälp där av personalen. När biljetten var utskriven och väskan dumpad så var de min tur att gå genom kontrollen, de pep en del så både skärpet och koftan fick jag ta av och skorna fick jag kollade också :P


Väl inne så gick jag runt och kolla lite innan jag slog mig ner vid ett fönster och kolla när dem lasta en plan och sen backa ut de. Sen chilla jag runt ett tag till kolla internet lite och sen var de dags för mig att kliva på. Lite halvt nervös och med en mage som värkte lite klev jag på flyget och slog mig ner. Innan start så prata jag lite med killen brevid mig och han lugna mig och hade koll på mig under hela färden så att de var okej med mig :) De kändes bra. När motorerna väl starta och var igång jätte länge innan vi lyfte så hann jag bli jätte nervös, de var de läskigaste med hela resan och precis i början när vi lyfte sen var de ju bara kul och mysigt. Fin utsikt var de också :) Helt plötsligt var de dags att landa, VA REDAN?, de gick väldigt fort och jag ville åka mer. Prata med två ur personalen innan jag klev och berätta hur kul de var och att de var min första gång. Då gör du om de snart? fårga dem. Ja svarade jag med ett leende och glad klev jag av planet, och landningen den märktes knappt gick ju på två sekunder kändes de som :P


Detta var ju inget att vara nervös över ju, tror att jag skrämde upp mig själv. Målade upp att de skulle vara mer läskigt än var de blev. Hallå de hela kändes ju som att åka tåg ju :P den ända skillnaden var att vi var ovanför molnen och hade lite annan utsikt än vad man brukar ha från tåg :)


Tänk att man kan få betalt för såna här roliga dagar och äventyr ;)

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards