Alla inlägg den 22 januari 2012

Av Frida - 22 januari 2012 22:00

Idag tog de en timme från öppningen tror jag innan jag fick mina första gäster, blev dock inte överlycklig över just dessa gäster då två av tre av dessa grabbar går genom knatteingången och är de något som gör mig irriterad så är de just de! Så jag fick börja dagen med att gå ut och säga till dem på skarpen, dem åkte inte mer i min lift sen :P Dagen segade sig fram men som tur var hade jag Pär, som sitter flera liftar bort, som sällskap via sms :D På något underligt sätt fick vi dagen att gå :) 


Fick säga till några flera killar under dagen (är av någon anledning bara just killar som gör detta) att dem skulle ge sjutton i att gå genom knatteingången, den ena som var en norsk tyckte han var lite rolig och sa att han var en Knatte men jag tyckte inte de var lika kul. En annan som i slutet av dagen fick den en rejäl tillsägelse för då blev jag riktigt lack, han kommer i full fart och bara glider igenom knatteingången. Han insåg nog sitt misstag och jag hoppas han lärde sig något.


Annars hade de inte hänt så mycket mer idag, fast i slutet av dagen så hände de något knasigt med min dator inne i lifthuset som räknar hur många åk jag haft i min lift men så helt plötsligt tog den bort alla åk från access 2 men som tur var så kom Bengt förbi och trollade tillbaka alla siffror så nu är den som den ska igen :) Förutom detta så har jag större delen suttit inne i lifthuset i värmen och vinkat till folk, mest skidlärana som åkt förbi :D


Redan vid kvart över tre stängde jag liften idag, vilket är väldigt tidigt jämfört vad de brukar vara och strax därefter blev jag hämtad så de blev en tidig dag idag så jag passade på att glida in på Skistarshop på väg mot bilen och kolla priser på att hyra snowboard för både 2dagar och en hel säsong. Tänkte testa på att åka bräda nämligen. Efter de så stannade jag och pratade med en skiskolefröken som stod och grilla korv, fick mig en korv och slog mig ner och prata en stund innan jag gick vidare mot bilen men de blev ett stopp till på vägen träffa nämligen på Pär så vi stod och hängde en stund och utbytte kramar, vilket vi behövde efter denna dag :P Efter att vi stått och snackat en stund så drog jag hem och väl hemma så fick jag Hallonpaj som mamma bakat idag, mums mums. Men nu är de dags att sova och imorgon är jag ledig så då ska jag passa på att röja i mitt rum och lite så. Kram och godnatt :)

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards