Alla inlägg den 30 januari 2012

Av Frida - 30 januari 2012 19:37

Igår drog jag och Klara iväg till Björnen för lite skidåkning eller ja jag testade att åka bräda vilket gick lite sisådär haha. En del vurpor varav en var rejäl och jag slog mig bra mycket men efter att ha gråtit lite så bet jag ihop tog mig upp med kommentaren -Säger ju de, det är farligt att åka snowboard! :P hehe.

Efter de stanna jag till och hälsa på hos Pär en stund innan vi tog oss tillbaka till Björnen centrum. De var dags för en liten fika paus och återhämtning innan vi begav oss ut i backen igen, då begav vi oss mot Sadeln. Att åka lift var de lättaste :P haha. Vär uppe vid sadeln hälsa vi på Tommy, där uppe träffa jag även Elvira och Jon.

Och Jon (som är pistör) fick ta med mig tillbaka till Hermelinen berg för jag pallade inte att åka mer :p Tack för de. Klara hon ville inte åka skoter så jag och Jon drog iväg genom skogen medan Klara susa ner i backarna istället :P Hon kom fram strax efter mig. Hon måste haft en jäkla fart haha.

Har också kramats med underbara Ingis idag och hälsat på Tobbe, Niklas, Filip och Eskil. De har varit en rolig och kämpig dag, tyckte de var superkul att vara iväg med syrran men nästa gång får de bli på ett par skidor :D 


Här kommer några bilder från dagen :)    

                          Min fina och söta lillasyster uppe på Förberget. 


   

Jag som är rätt nöjd och glad för stunden (innan alla vurpor :P)


Den superfina och coola bräda jag låna, synd bara att jag inte kunde vara lika cool :P
 


    

Utsikt från Förberget.

 

Också utsikt från Förberget och där nere ser man Åre sjön.

 

En närmare bild på Åre sjön :)


 
Utsikt från Hermelinbacken, Skutan till Höger och till vänster ser vi Totthummeln.


    
Utsikt från Sadelvägen, är glad att jag tog mig dit upp var så grymt vackert där uppe :D


Och en till bild på världens bästa syster, hade inte klarat mig utan henne. Hon hjälpte och stöttade mig och gav mig uppmuntarande ord som -Gör som han! De var flakt och jag kom ingenstans men så kom en kille hoppandes på sin bräda och strax efter hon hade sagt de så trilla han :P hehe. Hon stod ut mig med trots att jag sög (enligt henne), hon tyckte nog de var skönt när jag åkte iväg med skotern :P 


Tack
Klara för att du stod ut med mig idag och hjälpte mig så gott du kunde, du är en ÄNGEL!! 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards