Alla inlägg den 10 april 2013

Av Frida - 10 april 2013 20:44

Idag har jag haft ännu en fantastisk dag i Nallen, sol och massa härliga och glada barn :) Haha men min lilla kompis Arvid blev dock lite arg på mig idag, han hade i början av skidskolelektionen fått stanna Nallen (var inga i liften och ingen kö) han tyckte av någon anledning att det behövdes. När han hade fått stanna den och köra igång den igen så var det dags för lite backträning tillsammans med polarna och skidlärarna. När han några gånger senare kom ner igen så säger han att han måste stanna liften för att någon har trillat, men ingen hade trillat men han gav sig inte. Även Johan (skidlärare) sa att han inte såg någon, tillslut blev han arg på mig och säger - Dumma dig. Ja där får man höra, barn brukar ju vara ärliga och säga det dem tycker :P Vi blev vänner sen igen. 
Innan ville han stanna liften för att få den med flaggan på (vi har en flagga på den medbringare som vi flytta sist så vi vet), envis liten unge. Den lyckades komma tillslut så han kunde åka med den utan attt vi behövde stanna. 


Sen har vi haft Lola -en söt liten engelsk tjej, Clara - som inte ville åka liften själv i skidskolan och var ganska ledsen men som sen på eftermiddagen åkte i Nallen alldeles själv och kom lycklig och glad ner från backen. Om och om igen :) Frida och hennes lillasyster Fanny - två söta systrar som var väldigt pratglada, dem hade varsin söt Arlakossa innanför jackan :P Och så systrarna Alice och Inez - 2 mysiga tjejer, speciellt Inez som blev min bästa kompis :) Alice ville inte åka själv och Inez kunde inte så mamman deras åkte upp med Alice först och Inez höll mig sällskap. Vi prata om allt, så jävla söt unge. 2år och min favorit. Andra gången så hamna hon i mitt knä :) Jag satt på marken för att vara på samma nivå som henne och hon börja stå och hänga och då fråga jag om hon var trött i benen och det var hon så hon fick sitta i mitt knä, så mysigt att ha en liten i knäet igen :) Såg ut som att hon hade det väldigt bra :) 


Hade roligt åt Bengt och Olle idag, Olle satt på kontoret och Bengt i Järven. Bengt skulle vidabefodra ett mail till Olle men det gick inte så skulle Olle över radion berätta hur han skulle göra tillslut gick jag in och hjälpte Bengt, Ingis (lunchare) var kvar hos mig så jag kunde lätt smita iväg. Efter att vi raderat massa mail så gick det tillslut att skicka :) Skickar räkningen sen :P haha

Har verkligen haft en helt fantastisk dag, kunde inte blivit bättre! Lagom mycket folk, glada barn, Ingis som sällskap i flera timmar och sen trevligt sällskap till lunch och så fint väder då :) 
Imorgon kommer jag troligen starta i Hermelinen och sen gå över till Lokatten :D Vi får se hur det blir, godnatt! 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards