Alla inlägg under februari 2011

Av Frida - 19 februari 2011 12:10

Idag är jag ledig så himla skönt, tänk om endast två veckor denna tid så är jag på väg upp till Karlskoga för att träffa grabbarna i Rocket Overdrive igen och se dem spela gissa om jag längtar. Men innan dess ska mycket hinnas med redan idag händer de massor eller en del i alla fall. Jag tänkte ikväll efter Melodifestivalen dra ner till Sandras här i Kalmar, de är nämligen ett Rockabilly band vid namn John Lindberg Trio som ska spela. Har länge velat gå på Sandras och varför inte passa på nu när de är Rockabilly fest :D Ser detta som ett avslut på min tid här i Kalmar, man kan inte avsluta på ett mycket bättre sett :)


 Är taggad till tusen, har lyssnat lite på dem på nätet och dem är väl hyfsat bra nu ska de avgöras hur bra dem är live :) Ikväll gäller de :D


Ciao!



Av Frida - 18 februari 2011 19:24

Idag har jag namnsdag och för mig är de väl ingen stor grej att man ska hålla på att gratulera eller bli grattad men jag brukar tycka de är kul att gratta folk just kanske för att jag själv uppskattar att bli grattad :)

Hade inte förväntat mig nägra gratulationer idag men redan imorse vakna jag av ett sms från mamma där hon gratulera mig och senare fikc jag även ett av min söta vän Anna. Tack blev väldigt glad över detta och de satte verkligen guldkant på min vardag, en dag som varit härlig med massa glädje och kärlek :)


Tack, nu är de strax dags för Let´s dance :) Kram och kyssen och hjärligt tacksen :)

Av Frida - 16 februari 2011 20:29

Igår hade jag ruskigt svårt att somna trots att jag var så trött, de var riktigt jobbigt men nu såhär i efterhand så gör de inte så mycket när jag ändå kände mig rätt utvilad idag när jag vakna :) 

Dagen börja med att jag mata Agnes och sen käka jag frukost, sen kolla jag datorn och sen har jag faktiskt legat och bara slappat i sängen tills barnen kom hem från dagis. Sen har vi bara haft en underbar dag helt enkelt. 


Och till middag blev de...   

... Pommes frites. Gudvad gott de var och gud vad länge sen de var jag åt de närmare bestämt den 26 nov. Som jag längtat!!


Något som gjorde mig ännu gladare denna dag var att jag förut såg att The Women snart ska ha spelning igen. Jippi och gissa vem som kommer att finnas på plats om inte jag :) Så jäkla nice :D Så himla kul och oj vad jag längtat!!


Härlig dag med ett ännu härligare avslut :) 

Av Frida - 16 februari 2011 10:41

Har insett att de finns så mycket jag kommer sakna när jag flyttar från Kalmar, förutom barnen och familjen och katterna så kommer jag sakna Meda Markt och Elgiganten. Insåg när jag var ute vid Hansa City i lördags att de var länge sen jag var på Media Markt och hängde :) och fler gånger kommer de inte bli :( Kommer minnas de som ett trevligt ställe där de hände mycket kul och så kommer jag sakna den snygga killen som hjälpte mig välja Elvis skiva :P hehe. Sen kommer jag även sakna Elgiganten och den trevliga servicepersonalen där :)


Något jag kommer sakna sjukt mycket är alla mysstunder jag har haft tillsammans med världens underbaraste Hermes. I lördags tex när jag slog mig ner i soffan för att kolla på Melodifestivalen kom han farande och skulle ligga i knäet, där låg han under nästan hela programmet och bara njöt. Så himla mysigt! Och idag när jag klev upp (som många andra dagar) kommer han fram och ska gosa med mig :) Åh vad han är underbar!!


 Här är han sötisen, han har ockuperat min säng och ligger gärna och myser under täcket, din mysiga lilla hårboll.


Kommer även sakna alla mysstunder jag haft tillsammans med flickorna :) Alla underbara tillfällen som tex igår när Alice kommer fram och ger mig en puss och de räckte inte med en hon skulle ha många pussar eller när Selma slänger sig i min famn i ren glädje och vill kramas. Åh! Samtidigt är jag tok redo för nya spännande äventyr, får se vart man hamnar härnäst.


Love <3

Av Frida - 15 februari 2011 20:18

Igår snöade de precis hela dagen de var härlig pudersnö som dala ner från himlen, sån där snö som är så himla skön att åka skidor i :) Synd bara att jag inte riktigt kan njuta och uppskatta den :( När jag kommer hem hoppas jag att jag och familjen kan dra iväg till Åre någon helg och åka :) De vore så himla nice.


Har en fruktansvärd hemlängtan just nu, sover dåligt på nätterna pga massa drömmar och tankar som far genom huvudet. De var över två veckor sen jag vaknade utvilad, men jag tror att detta kommer gå över så fort jag kommer hem även magvärken som jag går och bär på var och varannan dag hoppas jag på att bli av med.

De är detta jag längtar hem till, friheten och lugnet. När jag kommer hem ska jag bara njuta, ta de lugnt, rå om mig själv och bara lyssna på skön musik hela dagarna :) Love!!

 

Idag har jag suttit i ca 4 timmar, medan barnen var på dagis, och letat och sökt jobb. Vet inte hur många jobb jag har sökt nu men jag hoppas på att få napp snart. Kommer inte orka gå och drälla i Jämtland hur länge som helst.


Nepp nu är de dags att titta lite närmare på kudden, hej hopp.

Av Frida - 14 februari 2011 21:44

Denna dag är för mig inte speciellt speciell, den är som alla andra dagar trots detta har jag ändå spridit lite extra kärlek över dem jag älskar. Hedlund och jag spred lite extra kärlek till varandra idag :) Han och jag i samma show, de hade varit något de :D


                                   

                                                     Love you all!! <3<3


Nu över till något helt annat jag blev lite arg när jag läste dagens tidning idag, en av reporterarna på tidningen hade skrivit om lördagen deltävling i Melodifestivalen och skrev bland annat att Brolles låt var usel och att han endast gick vidare pga sitt namn, de skulle han vara tacksam för. Jag gillade att han gick ner på knä och att bilden blev svartvit, de sist nämda är coolt men inget av detta gillade killen som skrev artikeln. Jag tror bara att han är avis, mitt (och antagligen mångas fler) hjärta slog lite extra, jag gillade hur han rörde sig och han är nog snyggare än någonsin. Jag gillade verkligen de jag såg!

Något han gillade var Loreen och The Moniker, han tyckte de var bra att dem gick till andra chansen men annars tyckte han inte att The Monikers framträdande var bra -Han har lyssnat för mycket på Beatles. Den snubben verkar varken uppskatta eller gilla gammal msuik. The Moniker = galet och glatt. 


Godnatt!


Av Frida - 13 februari 2011 21:20

Helgen som varit har både varit fantastisk och hemsk, gårdagen var underbar som började med att Selma kommer in och väcker mig genom att peta mig på näsan :P Den lilla skrutten. Och avslutades med Melodifestivalen där Brolle var en favorit och under hela hans framträdande satt jag bara och log och svävade på moln. Fantastisk Rockabilly kille de där :) om vi skulle träffas och slå oss ner och snacka en stund så skulle vi ha så mycket att prata om :)

Jag vill definitvt se denna underbart sköna Rockabilly kille i ESC!!


Jag tyckte de var många rätt bra låtar igårdagens omgång, Sanna Nielsen framförde hennes klart bästa låt någonsin och snygg kille har hon också.  Jocke Ramsell som spelar gitarr i Ramsells :) Killen som inte kan skriva autografer men när en liten söt Klara kommer fram och fårgar då kan han skriva :P Rix fm festival, vilka minnen.


The Moniker eller Daniel Karlsson som han heter hade ett härligt framträdande med en härligt galen och glad låt, först blev jag lite besviken men sen gilla jag låten.

Christian Walz låt gillade jag också på något sett eller så var de framträdandet som jag blev förtjust i. 

Sen var de något jag gillade med Annielas låt eller delar av den gillade jag i alla fall.


 Hur som helst så tyckte jag att de var helt rätt bidrag som gick till final :D


....


Idag har varit en ganska hemsk dag vi alla har väl varit mer eller mindre trötta och stortjejerna har varit ganska gnälliga så de är skönt att denna dag är över och imorgon är de kärlekens dag. Då kommer mina tankar finnas hos alla jag älskar och de är många! <3

Av Frida - 12 februari 2011 19:12

Sista året på gymnastiet så gjorde min lillasyster en instrumental skiva som projekt arbete. Skivan heter Music, Love and charity och innehåller 4st kärlekslåtar. Efter mycket slit så blev de tillslut en väldigt bra skiva och syftet med den är att skänka pengar till de drabbade i Haiti men tyvärr går de lite trögt med säljandet. Så snälla hjälp henne och framförallt hjälp dem i Haiti!


För mer information kolla in Annas blogg http://annalds.blogg.se/ inlägget heter just Music, Love and Charity.


Tack på förhand! <3

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards