Direktlänk till inlägg 31 januari 2012

Dålig start på dagen!

Av Frida - 31 januari 2012 17:55

Min dag började långt ifrån bra! Inte riktigt vad jag behövde på morgonen! 


Lite förhands fakta: Mitt centrallås på höger sida funkar inte (har inte gjort på hela tiden som jag ägt min pärla) och på vänster sida slutade funka för någon vecka sen (en typ fjäder som pajat). Mitt tanklock går inte att öppna om inte centrallåset funkar på vänster sida eftersom de är kopplat dit, så igår bad jag pappa plocka isär bilen igen så att jag skulle kunna tanka för de började bli lite tomt i tanken. Så långt gick de bra sen kommer vi till dagen!


Eftersom jag behövde tanka bilen idag så ville jag komma iväg lite tidigare och så skulle jag lämna av Klara på vägen också (hon brukar få åka med mig en bit dem dagar när jag jobbar eftersom de ändå är på vägen). Vi var redo och jag gick i förväg ut till bilen, lämnade min väska (som innehöll allt för att klara dagen, extra kläder m.m men framför allt min MATLÅDA!!) satte i nyckeln i tänningen drog ut motorvärmarsladden och så skulle jag ta och lägga ut värmefläkten för pappa ville ha den. De gick inte att låsa upp passagerardörren inifrån, centralåset bara tjöt så jag gick in till pappa för att be om hjälp, på vägen in la jag ifrån mig värmefläkten. När jag lämna bilen så stängde jag till dörren så att värmen skulle stanna kvar och nog stanna den kvar alltid bilen gick nämligen i baklås!! Där står jag på utsidan av bilen och ser min väska med dagens nödvändigheter på insidan och en nyckel som sitter i låset och bra musik som strömmar ur stereon, snopet värre! Stressad springer jag in igen för andra gången för att jag inte fick upp bildörren. I ren panik skriker jag hysteriskt på min stackars pappa :( Han kommer ut får inte upp bilen. Klara bestämmer att hon går till skolan, klokt val :) Själv springer jag stressad omkring inne för att hitta lite extra kläder och mat att ta med mig :P Hitta en matlåda i frysen, fick med mig två små vattenflaskor och några extra kläder. Pappa var snäll och låna ut extra strumpor till mig, TACK!!

Sen fick jag lämna pärlan hemma och dra iväg med mammas och pappas bil och jag som hade sett fram emot min risgrynsgröt idag!! Men nu har jag något att se framemot imorgon :P hehe


Mamma sa de när jag kom hem att de var ju tur att Klara inte hade kommit in i bilen för då hade hon varit fast där inne till ungefär 9 då min underbara pappa fick upp bilen :) Vad vore världen i all sin glans om inte min pappa fanns?!?



 
 
Anna

Anna

31 januari 2012 23:40

Han är allt bra att ha han :)

Sv: Ja det gjorde vi ju! Vi får ta det någon annan gång om det inte finns guider att hitta på internet? Vet att det finns för blogg.se iaf men det är nog lite större.

Jaa :) fast jag ligger mest kvar för att det är så kallt :P

http://annalds.blogg.se

Frida

1 februari 2012 17:24

Ja verkligen!!

Okej men får kolla de, annars kan vi ta de nästa gång vi ses :P Ingen brådska, nu när jag jobbar hinner jag ju inte med sånt ändå :P haha.

Förstår de, vill hyresvärden din att du ska förfrysa eller? Hur går de för Arwen när de är så kallt inne?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 28 maj 2015 14:19

Sist jag skrev så skulle jag till Ortopeden med min hand, helt sjukt att det redan gått 8 månader sen jag skada den och än är den inte helt bra tyvärr men förhoppningsvis så blir den helt återställd en vacker dag :) Var så nervös där jag satt i väntu...

Av Frida - 5 maj 2015 19:49

Då var vintersäsongen över för denna gång, känns både srogligt och skönt på samma gång. Vintern har ju gått galet fort, är det såhär det ska vara att säsongerna bara går fortare och fortare ju fler man gjort?   Jag har njutit till tusen av den si...

Av Frida - 17 april 2015 20:15

Det har hänt en hel del sen jag var inne och skrev sist, men nu tänkte jag passa på att skriva medan orken är så pass hög. Gick och vart sjuk igår, fick plötslig huvudvärk och yrsel så det sluta med att dem fick plocka ner mig med skoter :( Sen fick ...

Av Frida - 12 mars 2015 17:23

Våren verkar vara tidig i år med plusgrader och regn, hur ska det gå med vår snö i backarna?! Hoppas hoppas det håller säsongen ut, man börjar ju bli lite smått nervös. Det ska ju ändå hålla i 7 veckor till :PMen än så länge är snön bra i backarna oc...

Av Frida - 2 mars 2015 09:30

Nu är jag tillbaka för att göra en liten uppdatering. Den senaste tiden har jag känt att jag inte riktigt hunnit med allt jag vill göra men nu äntligen börjar jag komma ikapp vardagen vilket känns väldigt skönt! Januari avsluta jag med att hänga med ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards